30 maart 2021

SGP zet West Betuwe goed op de kaart met een zelfontwikkeld kwartetspel

Een opvallende en aansprekende envelop met daarop de alom bekende en vertrouwde vraag: ‘Mag ik van jou..?’ Deze envelop valt de komende weken maar liefst 20.000 keer op de deurmatten van inwoners uit West Betuwe. De inhoud bestaat uit een kwartetspel met 44 herkenbare foto’s uit de gemeente, ontwikkeld door de lokale SGP. Een bewaardoosje in stijl ontbreekt niet. Ook bezoeken de SGP raadsleden alle basisscholen in de gemeente om een aantal kwartetspellen te overhandigen. Voorafgaand aan de raadsvergadering van 30 maart jl. reikte fractievoorzitter Lourens van Bruchem het eerste exemplaar uit aan burgemeester Servaas Stoop: “Met dit kwartetspel hebben we West Betuwe goed op de kaart gezet. Het laat prachtige plaatjes zien én het brengt mensen samen, iets wat nu misschien nog wel meer van waarde is dan anders. Vandaar dit cadeautje voor alle inwoners van onze mooie gemeente.” Een veelgehoord kritiekpunt is dat politieke partijen slechts zichtbaar zijn in de maanden direct voorafgaand aan de verkiezingen. Daarna blijft het weer een aantal jaar stil. Van Bruchem: “Wij streven ernaar om constant in beeld te zijn. In gesprek te zijn met de inwoners en met onze achterban, om zo het beste te zoeken voor onze gemeente. U zult de 11 thema’s van dit kwartetspel de komende periode met regelmaat terug zien komen.”