8 oktober 2019

Servaas Stoop (SGP) eerste burgemeester West Betuwe

De voorzitter van de vertrouwenscommissie, Lourens van Bruchem maakte tijdens de openbare raadsvergadering op 8 oktober het volgende bekend met betrekking tot de benoeming van de nieuwe burgemeester.

'De gemeenteraad van West Betuwe is heel blij om u te kunnen meedelen dat wij de heer S. Stoop voordragen als onze nieuwe burgemeester.

Hij is geboren in 1962. Hij is medewerker geweest van een tweede kamerfractie.  Directeur van stichting Schuilplaats. Daarna ruim 10 jaar burgemeester van Dirksland van 2002 tot eind 2012 (tot fusie), direct daarna 6 jaar burgemeester van Korendijk (tot fusie eind vorig jaar).  De heer Stoop kent dus de krachten die bij fusies spelen. Direct daarna is hij benoemd tot waarnemend burgemeester van Zuidplas. Daar heeft hij vorige week afscheid genomen. De heer Stoop is lid van de SGP.

De heer Stoop is gehuwd, vader van 4 kinderen en opa van twee kleinkinderen. Hij woont in Hendrik-Ido-Ambacht.

De vertrouwenscommissie heeft geconstateerd dat de heer Stoop enthousiast is, een jonge uitstraling heeft en positieve energie heeft en geeft. Hij is evenwichtig en stabiel. De heer Stoop is zeer gemotiveerd, een ervaren persoon en communicatief vaardig met humor. Een persoon die er vanaf dag 1 zal staan met een open houding.

De heer Stoop staat open voor vernieuwing, is prettig in de omgang, een burgervader, een verbinder en een netwerker. Kortom een burgemeester die past bij onze profielschets en dus ook bij onze mooie gemeente West Betuwe.'